onsdag 23. juli 2008

Turist

Nicoletta og meg

Akershus festning


Frognerparken



Min venn Nicoletta fra Italia er på tur i Norge med sin mor og i dag tilbringte jeg dagen sammen med dem rundt omkring Oslos serverdigheter. Første besøk er mitt favorittsted i Oslo, Akershus festning:) Lenge siden jeg har vært inne i selve museet så det var gøy! Som alltid når jeg er i gamle bygninger så ser jeg for meg hvordan ting var på den tiden og lever meg helt inn i historien! Glemmer ikke den gangen jeg og Tove og Ann Mari kledde oss ut som tre musketerer og spaserte rundt der inne hehe De som jobbet der trodde vi skulle være der, men var litt skeptiske;) Og de japanske turistene syns det var helt fantastisk og tok masse bilder....tenk deg selv 100 japanere som skal ta bilde sammen med deg en og en:D Var helt utslitt av å le og smile etterpå, men gøy var det!!
Etter Akershus gikk turen til slottet, Nationalteatret, Karl Johan, Operaen og til slutt Frognerparken. Været i dag kunne man ikke klage på, kjempevarmt og godt:) Og det er igrunn ganske koselig å være turist i egen by!




















2 kommentarer:

Merete sa...

Hei! Der er jo Nicoletta jo! Oslo er en fin by...og Akershus festning er så absolutt mitt favorittsted i Oslo og:) Ja, vi er jo litt like... hihi

I kveld tok vi en liten kveldstur til Rokosjøen. Stig, Viljar (din gode teltkompis) og Ståle tok seg en liten dukkert, mens Ingelin syns det var skummelt nok å stikke tærne nedi...

Kristin sa...

Ja vi er ganske like, det er koselig:)
Og ved rokosjøen er det veldig fint:)